חפש
 
דף הבית >> מאמרים           >> מידען עסקי - משאב חיוני עבור כל ארגון עסקי
מידען עסקי - משאב חיוני עבור חברות עסקיות 

בעולם העסקים התחרותי ידע הוא כוח ומידען עסקי הוא משאב חיוני עבור חברות עסקיות.

תוצאות מחקרים בתחום המידע   

ע"פ מחקרים שנערכו בשנים האחרונות נודע כי עובדים משקיעים 15% - 20% מזמנם בחיפוש מידע, בעוד 50% מהחיפושים אינם מניבים תוצאות.
מחקרים אילו מצביעים על כך שארגונים גדולים מפסידים מיליוני דולרים בשנה בשל חיפוש מידע שאינו אפקטיבי.

בכדי למנוע הפסדים רבים אלה ולהגדיל את רווחיהן, חברות עסקיות רבות הבינו כי עליהן להיעזר במידען עסקי, בכדי שיספק להם מידע עיסקי תחרותי, איכותי, ממוקד ורלוונטי. מידע עסקי זה מסייע לחברות אלה לקבל החלטות עסקיות מושכלות וחכמות ולמנף את פעילותן להצלחה.

מי הוא מידען?

מידען הוא מומחה בתחום המידע. הוא מכיר לעומק את תחום המידע ומתמחה בו על כל רבדיו השונים והמגוונים. מידען הוא מקצוען מידע אשר רכש מיומנות אקדמיות גבוהות של איתור, דלייה,ניהול, ארגון, עיבוד, ניתוח והפקה של מידע בצורה מקצועית בכדי להשיג יעד מוגדר. 

מי הוא מידען עסקי?

מידען עסקי הוא מידען המתמחה במידע עסקי. מידע עסקי הוא מידע העוסק בשוק העסקי, הלקוחות, המתחרים, הספקים, הזדמנויות עסקיות ועוד.
 
השכלת המידען

מידען
מבחינת לימודיו הפורמאליים הוא בעל תואר אקדמי בתחום לימודי מידע מאוניברסיטה מוכרת. אך כמו בכל תחום, מידען בעל השכלה נרחבת יותר בתחום המידע ובעל תארים מתקדמים יותר, הוא בעל ידע, כלים מקצועיים וראייה רחבה יותר.

מה הם מקורות המידע של המידען העסקי?

מידען עסקי שואב את המידע העסקי, ממיגוון נרחב של מקורות מידע מקוונים (online sources) הן ממאגרי מידע מקצועיים והן מהאינטרנט החופשי.

אילו מחלקות בארגונים עסקיים יכולות להיעזר בשירותיו של מידען עסקי?

מחלקות שונות בארגונים עסקיים יכולות להיעזר בשירותיו של מידען עסקי. מחלקות כגון: שיווק, מכירות,פיתוח עסקי, מודיעין תחרותי, תכנון אסטרטגי, משאבי אנוש ועוד.



לשימוש בשירותיו של מידען עסקי, מקצועי ומיומן עבור חברות עסקיות יתרונות רבים:

  • פיתרון בעיית עומס המידע 
    כיום בעולם המודרני אין בעיה של חוסר במידע, אלא להיפך ישנה בעיה קשה של עומס מידע. אנו חשופים לכמויות עצומות של מידע והנגישות למידע זה דרך האינטרנט היא קלה וזמינה. אך עבור לקוח המידע, ישנה בעיה קשה של חוסר במידע ממוקד, מדוייק, איכותי ורלוונטי. אדם הזקוק למידע מאוד איכותי ומותאם לצרכיו, הולך לאיבוד בתוך ים של מידע לא רלוונטי עבורו.  

    בעיית עומס המידע גורמת לבעיות רבות בארגונים עסקיים: 

    • ניצול לא יעיל של משאבי הזמן 
      זמן הוא משאב יקר, מידע רב שאינו רלוונטי ואינו ממוקד גורם לבזבוז זמן יקר. בארגונים עסקיים זמן הוא כסף. 
       
    •  פוגע בתהליך קבלת ההחלטות 
      מידע לא רלוונטי מקשה על תהליך קבלת ההחלטות האופטימליות לצרכי הארגון.  
       
    • פוגע בביצועי הפרט והארגון 
      מידע רב שאינו רלוונטי וממוקד פוגע בביצועי כל עובד ועובד בארגון.
מידען יפתור את בעיית עומס המידע בכך שיסנן עבור לקוחותיו את המידע וידע להגיש להם רק את המידע האיכותי, הממוקד, הרלוונטי עבורם ומותאם במיוחד עבור צרכיהם ודרישותיהם.

  •  חיסכון בזמן 

    בארגונים עסקיים זמן הוא משאב יקר. מידען יאתר את המידע הנחוץ ללקוחותיו בצורה הטובה והמהירה ביותר
     
  • הגדרת דרישות מידע מדוייקות 

    פעמים 
    רבות לקוחות זקוקים למידע מסויים אך הם יודעים רק בצורה כללית לאיזה מידע הם זקוקים. מידען מומחה ומנוסה יידע לראיין את לקוחותיו, לכוונם, לשאול את השאלות הנכונות בכדי להגדיר במדוייק את דרישות המידע של הלקוח. ברגע שדרישות המידע יוגדרו במדוייק, הלקוח יקבל מידע המותאם בדיוק ע"פ צרכיו ודרישותיו וכך הערך המוסף של המידע יהיה אופטימלי עבור הלקוח. 
     
  • שימוש במשאבי מידע מקוונים אופטימליים ומגוונים 

    מ
    ידען מכיר לעומק מגוון נרחב של משאבי מידע מקוונים ומגוונים. הוא יידע לפנות למקורות המידע המתאימים ביותר על מנת לאתר עבור לקוחותיו את המידע האופטימלי עבורם.  
  • שימוש במאגרי מידע בתשלום  

    למידען גישה למאגרי מידע רבים בתשלום. מאגרי מידע אלה אינם פתוחים עבור הקהל הרחב ונדרשים מנויים שנתיים או תקופתיים עבור השימוש בהם. המידע במאגרים אלה הוא איכותי, מובנה, רלוונטי ובעל ערך רב ביותר עבור לקוחות המידען
     
  • אסטרטגיות חיפוש, ידע וניסיון 

    מידען נוקט באסטרטגיות חיפוש שונות ומגוונות על מנת להגיע למידע האופטימלי המצוי בתוך מאגרי המידע הרלוונטיים. אך גישה בלבד למאגרי מידע מקצועיים אינה מספקת. יש צורך באדם מיומן ומומחה, בעל ידע רב הנרכש במהלך לימודיו הפורמאליים (בד"כ ברמה של תואר שני) וניסיון יומיומי של עיסוק במקצוע המידע, על מנת להגיע לתוצאות המידע האופטימליות עבור הלקוח.
     
  • מידע חשוב לקבלת החלטות 

    אדם שאינו מיומן בתהליך החיפוש ייתכן ולא יגיע למידע החשוב ביותר וייתכן שיפספס את המידע הקריטי ביותר עבורו שיהווה את הנדבך החשוב ביותר לכל תהליך קבלת ההחלטות שלו.
     
  •  הפקת מידע אופטימלי לצרכי הלקוח  

    פעמים רבות המידע באינטרנט גולמי ומפוזר בין אתרים רבים. יש צורך במידען מקצועי ומיומן, שידע לאתר את המידע הרלוונטי ביותר, להצליב מידע בין מקורות מידע שונים, לעבדו, לנתחו ולהגישו בצורה המותאמת במיוחד לכל לקוח.
     
  • סרנדיפיטי - serendipity היכולת לגלות תגליות באקראי  

    לקוחות רבים זקוקים למידע מסויים. אך לעיתים ישנם אספקטים רבים של המידע שהם זקוקים לו אך הם אינם מודעים כלל לקיומו. ישנם דברים רבים, שהם אינם יודעים כלל שהם אינם יודעים. מידען במהלך עבודת התחקיר שלו, עורך מחקר רציני שבמהלכו הוא מגיע לדבר מתוך דבר ולעיתים קרובות הוא נתקל בסוגי מידע שהלקוח לא היה מודע מלכתחילה לחשיבותם הרבה. זהו מידע בעל חשיבות רבה המאותר באקראי. תופעה זו ידועה לרבים והיא נקראת סרנדיפיטי. המונח סרנדיפיטי פירושו כושר לגלות תגליות באקראי. 
    כך המידען מספק ללקוחותיו מידע רב שהלקוחות לא היה מודעים לכך שהם זקוקים לו. באמצעות המידען הלקוחות מקבלים מידע בעל ערך מוסף גבוה יותר ממה שהם חשבו מלכתחילה.
     
  • איכות המידע טובה 

    כתוצאה ממומחיות המידען בתחום המידע, איכות המידע המסופקת על ידיו היא טובה ביותר. המידע המסופק על ידו הוא ממוקד, איכותי, מובנה, רלוונטי, מהיר ומותאם במיוחד עבור לקוחותיו.

חברות עסקיות רבות הגיעו להבנה, כי השימוש בשירותיו של מידען עסקי מקצועי, מומחה ומיומן, היא בעלת תועלת רבה עבורם. מידען עסקי יספק ללקחותיו מידע עיסקי תחרותי, איכותי, ממוקד ורלוונטי שייסייע לחברות לקבל החלטות עסקיות מושכלות וחכמות ולמנף את פעילותן להצלחה.


 
  •  
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

אילנה הדר הינה מנכ"ל ובעלים של HADAR CI-BI המספקים שירותי מידע עסקי ושירותי מודיעין תחרותי. 

www.hadarcibi.com



 
 

 



           
         
© כל הזכויות שמורות ל HADAR CI BI
[חזרה למעלה]          [ הוספה למועדפים]           [ מפת האתר]           [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע האתר: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים